רפלקציה מספר 3 בעקבות שיעור מספר 7:
בשיעור היום דברנו על המטרות של מעגלי השיח: עבודה קבוצתית, היחשפות למסמך שיתופי, יישום הפעילות שנתכנן והוראת עמיתים. בהמשך דברנו על מודל tpack. דברנו על ההשפעה ההדדית של שלושת הרכיבים: ידע, פדגוגיה וטכנולוגיה. לאחר מכן התנסינו באפליקציית המנטימטר ואף למדנו איך ליישם זאת בעצמנו.
למדתי בשיעור מה ניתן מאיש חינוך המשלב תקשוב בלמידה. לדוגמה: לאהוב ולא לפחד, תשתית מתאימה, ידע טכנולוגי, גמישות מחשבתית, יצירתיות ועוד. למדתי שלא כל מי שמומחה בתחום דעת יכול להיות מורה טוב, כי נדרשת ממנו יכולת העברת הידע לקהל היעד שלו.
כמורה בכיתה, איישם את עבודת מעגלי השיח בכיתה. במקום שכל ילד יקרא את כל הפרקים, אני יכולה לתת לכל קבוצה פרק ובעבודה משותפת התלמידים יציגו לאחרים. בנוסף אעשה שימוש בכיתה ה' במנטימטר. למשל, בפתיחת שיעור אפשר לשאול שאלה כמו מה ידוע על נושא מסוים. כמורה לשפה, אפשר לבדוק כמה ספרים הם קראו בחודש האחרון. ניתן לשלב זאת גם בעבודה בחדר מורים. זה כלי מהיר, מעלה מוטיבציה ונוח לשימוש. עולה השאלה: אם לילד אין מכשיר נייד בכיתה, מה יעשה?...
איזה יופי של רעיונות יישומיים! בהצלחה :-) לשאלת חוסר במכשיר טלפון - אפשר לאפשר עבודה ומענה בזוגות, אולי מלכתחילה לאפשר זאת, אפילו שלא כתלות בהימצאות מכשיר לילד או לא.... בנוסף אפשר אולי לתת לו לענות מהמחשב של המורה, הרי זה לא מוכאח להיות רק מהטלפון הנייד....
השבמחק