רפלקציה מספר 5 לשיעור מספר 11
היום בשיעור דברנו בין היתר על מודל stem ששודרג למודל steam. המודל משלב בתוכו למידה של נושא מסוים הבא לידי ביטוי בתחומי דעת שונים. יישום של המודל כאשר הטכנולוגיה מאחדת בין כל התחומים, יוצרת ידע חדש. הלמידה בדרך זו ברמה גבוהה יותר, התוצרים ברמה גבוהה יותר, ובעתיד כשהתלמידים שלנו יעבדו במקומות עבודה, תהיה להם חשיבה יצירתית יותר והם יוכלו לפתור בעיות במגוון אפשרויות ובדרכים יצירתיות.
אהבתי שהסברת לנו על כלי שאנחנו נצטרך ליישם בעבודה הסופית שלנו.
כמורה בכיתה, שאליה נכנסים מורים מקצועיים, לא יהיה פשוט ליישם זאת. בשנים האחרונות מדברים על הוראה אינטרדסיפלינרית אך ללא שיתוף פעולה, חשיבה מחוץ לקופסה, פתיחות וגמישות ועבודת צוות, זה יהיה קשה לביצוע. מה גם שבשנה האחרונה בבית ספרנו הורידו לחלק מהשכבות את שיעורי האמנות, והורידו את שיעור מוזיקה לשעה אחת בלבד בשבוע. הדבר תמוה בעיני. מצד אחד מדברים על שילוב בין המקצועות ומצד שני מורידים שעות. אולי מצפים שהמחנכת תעשה זאת בעצמה...
היום בשיעור דברנו בין היתר על מודל stem ששודרג למודל steam. המודל משלב בתוכו למידה של נושא מסוים הבא לידי ביטוי בתחומי דעת שונים. יישום של המודל כאשר הטכנולוגיה מאחדת בין כל התחומים, יוצרת ידע חדש. הלמידה בדרך זו ברמה גבוהה יותר, התוצרים ברמה גבוהה יותר, ובעתיד כשהתלמידים שלנו יעבדו במקומות עבודה, תהיה להם חשיבה יצירתית יותר והם יוכלו לפתור בעיות במגוון אפשרויות ובדרכים יצירתיות.
אהבתי שהסברת לנו על כלי שאנחנו נצטרך ליישם בעבודה הסופית שלנו.
כמורה בכיתה, שאליה נכנסים מורים מקצועיים, לא יהיה פשוט ליישם זאת. בשנים האחרונות מדברים על הוראה אינטרדסיפלינרית אך ללא שיתוף פעולה, חשיבה מחוץ לקופסה, פתיחות וגמישות ועבודת צוות, זה יהיה קשה לביצוע. מה גם שבשנה האחרונה בבית ספרנו הורידו לחלק מהשכבות את שיעורי האמנות, והורידו את שיעור מוזיקה לשעה אחת בלבד בשבוע. הדבר תמוה בעיני. מצד אחד מדברים על שילוב בין המקצועות ומצד שני מורידים שעות. אולי מצפים שהמחנכת תעשה זאת בעצמה...
הי מאיה, את כל כך צודקת במה שכתבת...חבל שבית הספר בחר להוריד את שעות האומנות.. מקווה שבעתיד תעשה שם חשיבה מחודשת. ולגביייך- מקווה שלמרות מדיניות בית הספר, תצליחי בכל זאת לעשות שילובים בתחום.
השבמחקהרבה הצלחה בהמשך.